Myndigheten som ansvarar för utarbetandet av integrationsplanen (arbetskraftsmyndighet eller kommunen) ska följa upp förverkligandet av integrationsplanen i enlighet med integrationslagen.
Utarbetandet av en integrationsplan är en process som kompletteras, och planen ska vid behov uppdateras för att motsvara förändrade omständigheter eller mål. Kommunen ska gå igenom integrationsplanen i enlighet med invandrarens servicebehov eller minst en gång per sex månader.
Arbetskraftsmyndighet ska gå igenom integrationsplanen i samband med en möte med den arbetssökande eller på den arbetssökandes begäran, om det inte är uppenbart onödigt.
Planen kan också gås igenom om en part separat begär det. Välfärdsområdet ska med arbetskraftsmyndighet eller kommun delta i översynen av planen, om även välfärdsområdets tjänster har samordnats i integrationsplanen.
Mer information:
Lagen om främjande av integration Länk till en annan webbplats, Öppnas i en ny flik
Lagen om offentlig arbetskrafts- och företagsserviceLänk till en annan webbplats, Öppnas i en ny flik