Maahanmuuttovirasto kehittää asiakaspalveluaan

Julkaisuajankohta 10.6.2021 12.00
Uutinen

Maahanmuuttovirasto tiedotti torstaina 10.6., että se pyrkii parantamaan asiakaspalveluaan useilla toimilla. Virasto avaa kesälle tuhansia uusia aikoja, lisää neuvontaa ja selvittää ajanvarausjärjestelmän uudistamista. Ruuhkautuminen johtuu vähäisestä henkilöstöstä ja koronaan liittyvistä rajoituksista.

Maahanmuuttovirasto avaa palvelupisteisiinsä tuhansia uusia palveluaikoja. Virasto ilmoittaa, että lyhyen aikavälin tavoitteena on, että asiakas saa varattua ajan kuukauden sisällä. Tällä hetkellä keskimääräinen odotusaika on kolme kuukautta. Kiireellisissä asioissa tavoitteena on, että palvelua saa vuoronumerolla samana päivänä. 

Maahanmuuttovirasto on helpottanut jonotilannetta palvelemalla asiakkaita myös lauantaisin ja lyhentämällä ajanvarausaikoja tietyissä lupatyypeissä. Virasto kehittää neuvontaa ja vahvaan tunnistautumiseen perustuvaa sähköistä asiointia, jonka myötä jatkoluvan voi saada myös ilman palvelupisteessä asiointia. Vuonna 2021 asiakaspalveluun on myös tulossa aikaisempaa enemmän kesätyöntekijöitä.  

Lisätietoa: 
Lue maahanmuuttoviraston tiedote
 

Takaisin uutisiin