Voit ilmoittautua Integration 2024 -tapahtuman verkkosivuilla julkaistun linkin kautta. Ilmoittautuminen on avattu 9.9.2024. Lähitapahtuma ja jono lähitapahtumaan ovat tällä hetkellä täynnä. Etätapahtumassa on vielä hyvin tilaa.
Jonotilanne muuttuu koko ajan, joten omaa jonopaikkaa ei valitettavasti voi nähdä. Koska halukkaita tapahtumaan on runsaasti enemmän kuin paikkoja vapautuu,
emme valitettavasti pysty vastamaan paikka- tai jonotilannetta koskeviin tiedusteluihin. Jonoon otetaan enintään 250 osallistujaa ja tällä hetkellä jono on täynnä. Suosittelemme varmuuden vuoksi ilmoittautumaan etätapahtumaan, jos haluat joka tapauksessa osallistua Integration 2024 -tapahtumaan. Jos sinulle vapautuu paikka lähitapahtumaan, peruuta etätapahtuman ilmoittautuminen.
Valitettavasti tapahtuma on ylivarattu, mikä tarkoittaa, että osallistujia on otettu mukaan alkuperäistä osallistujarajausta enemmän. Eli olemme käyttäneet kaikki mahdolliset keinot saada mukaan mahdollisimman monta osallistujaa. Jonolistalta on hyvin hankala päästä enää mukaan, ellei tule suurta määrää peruutuksia viikon 45 aikana, jolloin pyrimme ohjaamaan paikat ensisijaisesti jonosijan mukaan. Tällöin noin 18.9. jonoon ilmoittautuneet ovat todennäköisimpiä paikan saavia. On kuitenkin hyvä tiedostaa, että jos jonosta vielä pääsee mukaan, emme voi enää varata aterioita tai erityisruokavalioita näille osallistujille. Tapahtumaviikolla emme enää ohjaa jonottajille mahdollisten peruutusten myötä avautuneita paikkoja.
Jos olet ilmoittautunut tapahtumaan, sinulle on lähetetty sähköpostilla vahvistusviesti, josta pääset katsomaan omia tietojasi. Viesti on otsikoitu: Kiitos ilmoittautumisestasi Integration 2024 –tapahtumaan. Lähetämme 10.10 jälkeen viestin kaikille ilmoittautuneille. Jos et löydä vahvistusviestiä, voit odottaa tätä sähköpostia. Koska lähi- ja etätapahtumassa on yhteensä yli 1000 osallistujaa, emme voi vastata kaikkiin kyselyihin yksittäisten osallistujien ilmoittautumistilanteesta.
Saat sähköpostiisi viestin, että sinulle on vapautunut paikka jonosta. Sähköpostilinkin viestistä voit täyttää ilmoittautumislomakkeen. Jonopaikka pitää ottaa vastaan 24 h kuluessa, minkä jälkeen se siirtyy seuraavalle. Lyhyt vastausaika varmistaa sen, että jono etenee nopeasti ennen tapahtumaa ja kaikki paikat saadaan täytettyä. Varaudu myös siihen, että ilmoitus jonopaikasta voi tulla viikonloppuna.
Lähitapahtuma Logomossa on täyteen varattu. Lisää paikkoja lähitapahtumaan ei voida turvallisuussyistä avata, koska Logomo on Integration 2024 -tapahtuman aikana mitoitettu ruokailuineen ja tiloineen enintään 1000 osallistujalle.
Koska tapahtuma tehdään rajatulla budjetilla EU-osarahoituksella, on osallistujamäärä rajattava tiettyyn lukumäärään ruokailun sujuvan järjestämisen takia. Ruokailua ei voida järjestää omakustanteisesti, koska isojen ihmismäärien liikkuminen tapahtumapaikasta ruokapaikkoihin ja takaisin tai esimerkiksi lounaan maksaminen tapahtumapaikalla omakustanteisena vaatisi pitkän tauon ohjelmaan.
Haluamme myös välttää ylimääräistä ruuhkaa ja jonoja tapahtumassa, joten tapahtumaan ei voida ottaa enempää osallistujia kuin tilaan mahtuu.
Kaikille puhujille on varattu paikka tapahtumaan sekä päivä- että iltatilaisuuteen. Saat lisätietoa viimeistään lokakuun alussa.
Voit odottaa rauhassa lisätietoja. Lähetämme ständitorin organisaatioille lisätietoa viimeistään lokakuun alussa. Yksittäisen näyttelypisteen esittelijöiden määrää voidaan joutua rajoittamaan tapahtuman rajatun osallistujamäärän takia.
Tapahtumaan osallistuminen ja tapahtumaan kuuluvat ruokailut ovat osallistujille maksuttomia, mutta ilmoittautuminen on sitova tarjoilujen varaamisen ja ruokahävikin estämisen vuoksi. Mahdollisen majoittumisen Turussa ja matkat Turkuun osallistujat maksavat itse.
Iltatilaisuuden alkoholiostot ovat omakustanteisia.
Keräämme ilmoittautumiset tapahtumaan päiväkohtaisesti, eli voit osallistua vain toiseen päivään. Emme kuitenkaan pysty ilmoittautumislomakkeella rajaamaan kävijämääriä päiväkohtaisesti, joten tapahtuman ilmoittautuminen sulkeutuu, kun tapahtumaan on ilmoittautunut yhteensä 1000 osallistujaa. Jos toiseen päivään on ilmoittautuneita vähemmän kuin toiseen, avaamme mahdollisesti lisäpaikkoja toiselle tapahtumapäivälle.
Ota huomioon, että ilmoittautuminen on sitova. Esimerkiksi ruoka varataan ilmoittautuneiden määrän ja allergioiden mukaan. Älä ilmoittaudu varalta molempiin päiviin, jotta ruokahävikkiä ei synny, jos päätätkin tulla paikan päälle vain toisena päivänä.
Integration 2024 -tapahtumassa ei ole ohjelmakaistoja, vaan ohjelma koostuu sessioista kuudessa eri salissa. Logomossa on tilaa liikkua, joten voit vaihtaa salia helposti. Ota kuitenkin huomioon, että osaan saleista mahtuu rajallinen määrä osallistujia.
Ilmoittautumisen yhteydessä kerätään osallistujan nimi, sähköposti, organisaatio, työnimike/tehtävä ja ruokavalio. Näitä tietoja tarvitsemme tapahtuman viestintään ja järjestelyihin. Tapahtumassa noudatetaan kumppanuusohjelman tietosuojaselostetta tapahtuman rahoittajan vaatimin poikkeuksin. Tietoja säilytetään AMIF-rahoituksen ohjeiden mukaisesti viisi vuotta hankkeen päättymisvuoden 2025 jälkeen. Voit lukea lisää henkilötietojen käsittelystä kumppanuusohjelman tietosuojaselosteesta.
Integration 2024 on suunniteltu pidettäväksi ensisijaisesti lähitapahtumana, mutta tapahtumaan voi osallistua myös etänä. Tilaisuudessa Logomon isoon saliin sijoittuva ohjelma näytetään verkossa etäosallistujille.
Sinun täytyy ilmoittautua etätapahtumaan, jotta saat oikeuden kirjautua tapahtuma-alustalle. Ilmoittautuminen etätapahtumaan päättyy 2.11.
Peruuta ilmoittautumisesi tai muuta ilmoittautumistasi ilmoittautumisen yhteydessä saamasi vahvistussähköpostin linkin kautta. Jos olet hukannut vahvistusviestin, voit lähettää sähköpostia osoitteeseen [email protected]. Suosittelemme kuitenkin ensisijaisesti käyttämään vahvistusviestin linkkiä.
Iltatapahtumaan ei oteta vastaan jälki-ilmoittautumisia ruokailun järjestämisen ja erityisruokavalioiden ja allergioiden huomioon ottamisen vuoksi.
Jos et sairauden takia pääse osallistumaan, etkä pysty enää perumaan osallistumistasi ilmoittautumislomakkeen kautta, sinun ei tarvitse ilmoittaa sitä erikseen järjestäjille. Rohkaisemme osallistujia tarkkailemaan oloaan ja jäämään matalalla kynnyksellä kotiin esimerkiksi flunssaoireiden vuoksi.
Kaikki lähitapahtuman enintään noin 1000 osallistujaa mahtuvat iltatilaisuuteen. Iltatilaisuuteen kerätään kuitenkin ennakkoilmoittautuminen ruokailuun varautumisen vuoksi. Älä ilmoittaudu iltatapahtumaan varmuuden vuoksi, jotta ei synny ruokahävikkiä, jos päätätkin viettää iltasi toisaalla. Iltatilaisuudessa tarjotaan pieni iltapala.
Iltatapahtuma järjestetään Logomossa.
Ilmoittautumisesta tulee erillinen vahvistus sähköpostiisi. Lähetämme osallistujille tarkempaa tietoa ennen tapahtumaa viikolla 45.
Voit muuttaa lomakkeella antamiasi tietoja ilmoittautumisen yhteydessä saamasi vahvistussähköpostin linkin kautta. Jos olet hukannut vahvistusviestin, voit lähettää sähköpostia osoitteeseen [email protected]. Suosittelemme kuitenkin ensisijaisesti käyttämään vahvistusviestin linkkiä. Tee muutokset 28.10.2024 mennessä. Tämän jälkeen tehtyjä muutoksia ei oteta huomioon.
Näytteilleasettajahaku on järjestetty toukokuussa 2024. Suuren hakijamäärän vuoksi emme voi ottaa jälki-ilmoittautumisia vastaan. Haussa valituille on ilmoitettu valinnasta.
Haku näytteilleasettajaksi päättyi 24.5.2024.
Tapahtuman näytteilleasettajien määrää on täytynyt rajata resurssien ja tapahtumatilojen koon vuoksi. Lisäksi rajauksella pyritään vaikuttamaan siihen, että tapahtumatilan äänenvoimakkuus pysyy maltillisena. Näyttelypisteestä peritään pieni maksu, joka riippuu siitä, kuinka iso näyttelypiste on.
Valitsemme näytteilleasettajat alueellisen ja sisällöllisen edustavuuden perusteella. Lisäksi painotamme valinnassa tapahtuman teemoja (sessioiden sisällöt ja kumppanuus).
Voit esittää näyttelypisteellä videota, PowerPoint-esitystä omalta laitteeltasi tai olla läsnä livenä. Huomaa, että tapahtuma tarjoaa näyttelypisteellä enintään tuolin, pöydän ja sähköt. Lisäksi voit ohjata vierailijoita eteenpäin esimerkiksi verkkosivuillesi, julkaisuun tai muuhun tuottamaasi materiaaliin tai jakaa materiaalia osallistujille.
Toivomme, että näytteilleasettajat ottavat huomioon ympäristövaikutukset materiaalien hankinnassa ja tuottamisessa. Kannustamme suosimaan kestäviä ja ympäristöystävällisiä vaihtoehtoja.
Tarjottua näyttelypistepaikkaa ei ole välttämätöntä ottaa vastaan. Jos haluat perua organisaatiollesi/hankkeellesi tarjotun näyttelypistepaikan, pyydämme ilmoittamaan paikan perumisesta 30.9.2024 mennessä. Näyttelypisteen peruminen on sitova, eikä vapautuvia paikkoja koskeviin tiedusteluihin vastata. Laskutuksen vuoksi peruminen voidaan hyväksyä vain syyskuun loppuun asti.
Runsaan hakemusmäärän ja rajallisten pöytäpaikkojen takia ständitori on rakennettu tiiviiksi ja hakijoille on tarjottu toivottua pienempiä paikkoja ja/tai eri toimijoita on yhdistetty samaan pöytään. Varsinais-Suomen ELY-keskus ei voi laskuttaa alle 10 euron laskuja. Tämän vuoksi ELY-keskus laskuttaa yhdellä laskulla myös yhdistetyissä pöydissä olevat organisaatiot. Järjestäjät pahoittelevat asiasta aiheutunutta haittaa. Vain organisaatioita yhdistämällä oli mahdollista saada nykyinen määrä toimijoita esille ständitorille.
Integration 2024 järjestetään Logomossa Turussa.
Turkuun voi saapua junalla, linja-autolla tai omalla autolla.
Logomon ympäristössä on tällä hetkellä laajoja rakennustöitä, jotka vaikuttavat tultaessa paikallisbussilla tai omalla autolla.
Logomo on noin 750 metrin kävelymatkan päässä Turun päärautatieasemalta, noin 3 kilometrin päässä Kupittaan asemalta ja noin 900 metrin kävelymatkan päässä linja-autoasemalta. Logomon edustalla pysähtyy useita bussilinjoja.
- Logomon saapumisohjeet (sisältäen pysäköinti omalla autolla)
- Julkisen liikenteen aikataulut ja -reitit Turussa
Saapuminen Turun päärautatieasemalta
Turun väliaikainen rautatieasema on tällä hetkellä Logomon sillalla ja odotustila Logomo Kitchenissä. Kun saavut Tampereelta tai Turun satamastapääset kätevästi suoraan Logomoon, kun menet ylös Logomon sillalle hissillä tai portaita ja kävelet Logomon suuntaan ja sillalta alas.
Saapuminen Turun Kupittaan rautatieasemalta
Helsingistä saapuvat junat jäävät Turussa Kupittaan asemalle. Logomo on noin 3 kilometrin päässä Kupittaan asemalta. Tykistökadun bussipysäkiltä 846 Kupittaan asema kulkevat mm. Linjat 32 ja 42 Kauppatorille ja Ratapihankadulle, josta on kävelymatka Logomoon. Voit jäädä bussista vanhan rautatieaseman kohdalla pysäkillä no 151 Rautatieasema, josta on noin 500 metrin kävely Logomon sillalle. Reitti Logomon sillan kautta on lyhyempi kuin Humalistonsillalta. Logomon sillalle pääset hissillä tai portaita. Sillan jälkeen pääset alas hissillä tai portaita, ja Logomon ovi on heti vasemmalla.
Voit myös vaihtaa bussia Kauppatorilla, josta kulkee useita linjoja. Logomoon kulkevat linjat 61 ja 61T. Tarkista ajantasaiset tiedot bussilinjoista ja niiden aikatauluista Fölin reittioppaasta.
Saapuminen linja-autoasemalta
Logomo on noin 900 metrin kävelymatkan päässä linja-autoasemalta. Pääset Logomoon kävellen Ratapihankatua Logomon sillalle ja sitä pitkin Logomoon.
Julkisen liikenteen aikataulut ja reittioppaan löydät verkkosivulta foli.fi. Puhelimeen voi myös ladata Föli-sovelluksen.
Bussissa voit maksaa käteisellä tai kortilla lähimaksuna tai ostaa lipun Föli-sovelluksessa. Lippu on voimassa 2 tuntia. Aikuisten kertalippu on käteisellä kuljettajalta ostettuna 4 € ja kortilla lähimaksuna 3 €, yölisä klo 23-04 +1 €.
Vuorokausilipulla matkustat 1-7 päivää Fölin liikenteessä. Vuorokausilipun voi ostaa Föli-sovelluksesta, palvelupisteistä ja Föli-alueen R-kioskeista. Yhden vuorokauden lipun voi lisäksi ostaa kuljettajalta lähimaksulla tai käteisellä sekä Fölin lippuautomaateista. Vuorokausilipun hinta on 8 €, kahden vuorokauden lipun hinta 11 € ja kolmen vuorokauden hinta 14 €.
Rekisteröitymispiste on avoinna koko tapahtuman ajan.
Tapahtumapaikalla on maksuton ja vartioitu narikka, jossa voi säilyttää tavaroita. Suosittelemme kuitenkin mahdollisuuksien mukaan jättämään isot matkatavarat esimerkiksi hotellille.
Logomossa on käytössä langaton verkkoyhteys osallistujille. LogomoPublic -verkkoon voi liittyä salasanalla LogomoTurku.
Tapahtumassa on käytössä rauhallisempi tila, jota on mahdollisuus käyttää esimerkiksi hiljentymiseen ja rukoiluun. Tilaa ei ole tarkoitettu työskentelyyn.
Tapahtumassa tarjottava ruoka on kasvisruokaa, laktoositonta ja sianlihatonta. Ilmoittautumisten yhteydessä kysytään tiedot ruokavaliosta ja allergioista. Tiedot ruokavalioista ja allergioista toimitetaan turvallisen ruokailun varmistamiseksi tapahtumapaikan keittiöön, ja ne otetaan huomioon aterioiden valmistuksessa. Ruokavaliotieto on tietosuojan alaista ja sekä järjestäjät että tapahtumapaikat käsittelevät tietoa asianmukaisesti.
Tapahtuma järjestetään Logomossa torstaina 14.11. klo 9.45–16.30 ja perjantaina 15.11.2022 klo 9.00–15.30 (ovet auki molempina päivinä klo 8.30).
Saavu ajoissa, jotta vältät jonottamisen ja ehdit saliin, kun ohjelma alkaa.
Varaudu siihen, että rekisteröitymispiste saattaa väliaikaisesti ruuhkautua, kun junat ja linja-autot saapuvat Helsingin, Porin ja Tampereen suunnasta Turkuun.
Keskiviikkona 13.11. aamupäivän aikana saapuvia ja Turussa asuvia tai työssäkäyviä pyydetään tapahtumapäivien ruuhkien välttämiseksi rekisteröitymään ja hakemaan nimikylttinsä jo keskiviikon aikana erikseen avattavassa rekisteröitymispisteessä. Rekisteröitymispisteen sijainti ja aukioloaika ilmoitetaan erikseen niille, jotka ovat ennakkoon ilmoittautumislomakkeella ilmoittaneet hakevansa nimikyltin jo keskiviikkona.
Tapahtuman ohjelma koostuu yhteisestä ohjelmasta ja sessioihin teemoittain jaetusta ohjelmasta. Sessioita on yhteensä noin 60.
Tapahtumassa on seminaarityyppistä ohjelmaa, työpajoja, paneelikeskusteluita ja toiminnallista ohjelmaa.
Julkaisemme ohjelman aikataulu- ja otsikkotiedot elo-syyskuussa ja tarkemmat ohjelmatiedot syys-lokakuussa tapahtuman verkkosivuilla integration2024.fi ja tapahtumajärjestäjien sosiaalisessa mediassa.
Järjestämme ohjelmaa myös ruotsiksi ja englanniksi.
Tapahtuman pääkieli on ollut vuodesta 2018 asti suomi. Suomi on valittu myös Integration 2024 -tapahtuman pääkieleksi. Lisäksi on haluttu järjestää ohjelmaa ruotsiksi ja englanniksi. Valinta perustuu palautteisiin sekä siihen, että tapahtuman kohderyhmä eli kotoutumisen toimijat puhuvat useimmiten kaikkia kolmea kieltä. On myös otettu huomioon, että kaikki Suomeen muuttaneet kotoutumisen toimijoina työskentelevät eivät välttämättä osaa englantia ja/tai ruotsia, vaan käyttävät useimmiten suomea työkielenään.
Selkokieli on tärkeä nostaa esiin maahanmuuttoa koskevissa tilaisuuksissa. Tämän vuoksi tapahtuman ohjelmasisällöissä näkyy kielitietoisuus. Tapahtumassa käytetään mahdollisuuksien mukaan selkeää suomen, ruotsin ja englannin kieltä. Myös puhujille on esitetty toive käyttää selkeää kieltä esityksissään. Tapahtuman kaikilta esiintyjiltä ei voida kuitenkaan edellyttää selkokielen osaamista.
Tapahtumamateriaaleja on paljon, eivätkä järjestäjien resurssit riitä siihen, että kaikki materiaali mukautetaan selkokielelle. Tapahtumamateriaalit on kuitenkin pyritty tekemään mahdollisimman selkeällä yleiskielellä.
Emme voi valitettavasti luvata ennakkoon, että materiaalit jaetaan. Tapahtumassa esitettyjen esitysten ja materiaalien julkaisu riippuu siitä, saammeko niille julkaisuluvan puhujilta. Jokainen puhuja päättää itse, haluaako esityksensä jaettavaksi. Tapahtumassa mahdollisesti esitettyjen videoiden julkaisu riippuu siitä, täyttävätkö videot saavutettavuusvaatimukset ja siitä, onko videoiden julkaisuun lupa niissä esiintyviltä tai videot omistavalta taholta. Jos materiaaleja tulee jaettavaksi, siitä viestitään tapahtuman osallistujille tapahtuman jälkeen. Materiaalit jaetaan ensisijaisesti Kumppanuusalustan tapahtumatyötilan kautta.
Tapahtumaa ei tallenneta, mutta tapahtuman ohjelmaa voi seurata osittain etänä reaaliaikaisesti verkkolinkin kautta.
Integration 2024 -tapahtumassa osallistujien keskuudessa liikkuu myös järjestäjien valokuvaajia. Tapahtumaviestinnästä vastaavat henkilöt saattavat myös kuvata kännykkäkameralla osallistujia ja tapahtumaa.
Järjestäjillä on oikeus kuvata tilaisuudessa ja käyttää kuvia tapahtuman viestinnässä, mutta kuvien käyttö esimerkiksi seuraavan Integration-tapahtuman markkinoinnissa varmistetaan kuvassa olevilta henkilöiltä. Jos sinulla on laillinen tai turvallisuuteesi liittyvä peruste kieltäytyä valokuvissa ja videolla esiintymisestä, voit kertoa kuvaajille, että sinua ei saa kuvata. Syytä ei tarvitse kertoa.
Tapahtuman osallistujat saavat ottaa tilaisuudesta kuvia, mutta kehotamme tutustumaan turvallisemman tilan periaatteisiin sekä kysymään kuvassa esiintyvältä henkilöltä luvan esimerkiksi ennen kuvan julkaisua sosiaalisessa mediassa. Myös puhujilta on hyvä varmistaa kuvan julkaisu, jos se on mahdollista.
Tapahtuman ohjelma julkaistaan alkusyksystä ja se päivittyy tapahtumaa edeltävälle viikolle asti.
Tapahtuman ohjelma koostuu yhteensä noin 60 ohjelmasessiosta ja kaikille yhteisestä yleisohjelmasta. Ohjelmaa voi seurata myös ruotsiksi tai englanniksi.
Ohjelmassa on sekä ruotsin- että englanninkielisiä sisältöjä.
Tapahtumassa ei ole tulkkausta, mutta osa ohjelmasta saatetaan referoida kirjallisesti ruotsiksi ja/tai englanniksi.
Ole yhteydessä ohjelmasuunnittelun yhteyshenkilöön eli henkilöön, jonka kanssa olet sopinut esiintymisestä tapahtumassa. Hän selvittää ja sopii kanssasi matkakuluihin, majoitukseen ja puhujapalkkioon liittyvät asiat. Yleisesti korvataan puhujapalkkio ja matkakulut. Majoitus korvataan vain poikkeustapauksessa.
Integration 2024 -tapahtuman järjestelytoimikunta koostuu tapahtuman niin sanotusta ydintiimistä, johon kuuluu päärahoittajien asiantuntijoita ja tapahtumatuottaja sekä avoimella haulla valituista suunnitteluryhmistä. Tapahtuman taustalla olevalla AMIF-hankkeella on lisäksi ohjausryhmä.
Tapahtuman suunnitteluryhmät valittiin avoimen haun kautta syksyllä 2023. Ryhmät suunnittelevat ohjelmaa, ohjelmatoteutusta, viestintää, lähi- ja etätapahtuman organisointia sekä ständitoria.
Tapahtuman ohjelman koostamista varten järjestettiin keväällä 2024 avoin ohjelmaideahaku. Ohjelmaehdotusten ja -ideoiden pohjalta tapahtuman ohjelmasuunnittelutiimi on koostanut ohjelmaehdotuksen, joka on hyväksytty tapahtuman ydintiimissä ja ohjausryhmässä.
Tapahtuman ohjelman suunnittelee ohjelmasuunnittelutiimi yhteistyössä tapahtuman ydintiimin kanssa. Ohjelmaideat pohjautuvat avoimeen hakuun, mutta niitä ei välttämättä ole voitu toteuttaa hakulomakkeella ilmoitetun mukaisena.
Integration 2024 -ohjelmaa toteuttavat ohjelmatoteutustiimi ja jokaisesta ohjelmasessiosta vastaavat henkilöt. Lisäksi tapahtumassa on salivastaavat ja muita avustavia henkilöitä varmistamassa ohjelman ja tapahtuman sujuva toteutus.
Avoimessa ohjelmahaussa on ollut tarkoituksena kerätä ohjelmaideoita, valmiita ohjelmakokonaisuuksia ja esiintyjäehdotuksia, joiden pohjalta ohjelmasuunnitteluryhmä on yhteistyössä tapahtuman ydintiimin kanssa koostanut Integration 2024 -tapahtuman ohjelman.
Joissakin ohjelmanumeroissa ohjelmaa esittänyt taho tai yhteyshenkilönä mainittu ovat vastuussa ohjelman toteutuksesta. Joissakin ohjelmanumeroissa tapahtuman ohjelmatoteutusryhmä yhdessä esiintyjien kanssa vastaa ohjelman toteutuksesta. Näihin tahoihin on oltu yhteydessä, mutta pääosin ohjelmatoteutusryhmä on ollut suoraan yhteydessä esitettyihin puhujiin, jotta ohjelmakokonaisuus saadaan tarvittavassa aikataulussa valmiiksi.
Saimme yhteensä lähes 200 ohjelmaehdotusta, joiden käsittely ja sen pohjalta aikatauluttaminen ohjelmarunkoon on vienyt aikaa. Osa ohjelmaehdotuksista on hyväksytty sellaisenaan. Osa ohjelmaehdotuksista on ollut hyvin valmiita, osa avoimia ohjelma-aihioita. Osa ohjelmaideoista on käytännön syistä jouduttu yhdistämään toisen ohjelmaidean kanssa, ehdotettu puhuja on vaihtunut suunnittelun aikana tai ohjelmaehdotusta on saatettu muuten muokata. Lisäksi sama ohjelmaidea saattoi tulla useammalta taholta. Tämän vuoksi emme voi viestiä ohjelmaa ehdottaneille yksilöidysti, onko heidän ehdotuksensa tullut hyväksytyksi mukaan Integration 2024 -ohjelmakokonaisuuteen. Eli ehdotusta ei välttämättä ole hyväksytty sellaisenaan, vaan sitä on muokattu, jotta on voitu rakentaa tasapainoinen ohjelmakokonaisuus.
Useimpiin ohjelmaan valittuihin puhujiin ja esiintyjiin on saatu nyt yhteys, mutta ohjelman koostaminen jatkuu silti vielä elokuulle asti. Joissakin tapauksissa on voitu olla yhteydessä myös ohjelmaa ehdottaneeseen tahoon tai yhteyshenkilöksi ehdotettuun silloin, kun yhteyshenkilö ja/tai ehdottaja on ohjelmahakulomakkeella ilmaissut haluavansa vastata ohjelmaosuuden koostamisesta. Mutta pääosin on oltu yhteydessä suoraan ehdotettuihin esiintyjiin.
Ennen tapahtumaa voi tulla peruutuksia tai muita yllätyksiä, minkä vuoksi saatamme palata ohjelmahaun ehdotuksiin myöhemmässä vaiheessa.
Tapahtuman viestintäryhmä vastaa ohjelmahaun järjestämiseen liittyviin kysymyksiin: [email protected].
Uudella järjestämistavalla on haluttu varmistaa, että suuressa tapahtumassa tapahtuman ohjelmasisältöjen suunnitteluun osallistuvien määrä on tasapainossa tapahtuman käytännön toteutukseen (viestintä, tapahtumatilat, opastus, ilmoittautuminen, ständitori jne.) osallistuvien määrän kanssa. Lisäksi tavoitteena on ollut tapahtuman ohjelmasuunnittelun keventäminen ja tasalaatuisen ohjelman varmistaminen.
Integration-tapahtuman järjestelyistä vastaavat työskentelevät yleensä oman työn ohella ilman erikseen tehtävään osoitettua työaikaa. Aiempina vuosina tapahtuman käytännön toteutus on jäänyt alle 10 henkilön vastuulle samaan aikaan, kun ohjelmaa on toteuttanut ja suunnitellut jopa yli 100 henkilöä. Järjestämisvastuiden tasoittamisella on haluttu taata kaikille tapahtuman rakentamiseen osallistuville inhimillinen ja toteutettavissa oleva työmäärä.
Integration 2024 -tapahtuman järjestää Varsinais-Suomen ELY-keskus yhteistyössä työ- ja elinkeinoministeriön kanssa. Tapahtumaa rahoittavat myös Turun kaupunki, Varsinais-Suomen hyvinvointialue ja Bildningsalliansen rf. Tapahtuma on osa kotoutumisen kumppanuusohjelmaa.
Tapahtuma on Euroopan unionin osarahoittama. Tapahtuma järjestetään osana Integration 2024 -hanketta.
Tapahtuman osallistujamäärää rajataan tilanteen niin edellyttäessä. Tapahtumassa voi käyttää maskia tai hengityssuojainta.
Koska ilmoittautuneiden määrä on suuri, kaikkien osallistujien toivotaan saapuvan paikalle ehdottoman terveenä. Muista, että moni osallistujista tai osallistujien läheisistä voi kuulua eri virustautien riskiryhmään, joten jää matalalla kynnyksellä kotiin esimerkiksi flunssaoireiden vuoksi.
Jos joudut perumaan osallistumisen sairastumisen vuoksi tapahtumapäivänä tai alle viikko ennen tapahtumaa, siitä ei tarvitse ilmoittaa järjestäjille. Osallistumisvahvistuksesi peruutuslinkki toimii 28.10.2024 asti.
Ensisijaisesti järjestäjät rajaavat osallistujamäärää ilmoittautumisjärjestyksen perusteella tai tapahtuman ajankohta siirretään myöhemmäksi, jos tapahtumarajoitukset ovat tapahtuman toteuttamisen kannalta merkittäviä. Toinen vaihtoehto on siirtää tapahtuma kokonaan verkkoon. Tästä ilmoitetaan ja tehdään päätös erikseen.
Turvallisemman tilan periaatteet on julkaistu tapahtuman verkkosivuilla osoitteessa integration2024.fi.
Tapahtumassa on häirintäyhdyshenkilöt, jotka tunnistat keltaisesta nimikyltistä.
Tapahtumajärjestäjät ja tapahtumapaikka Logomo ovat huolehtineet tapahtuman turvallisuudesta ja ensiavun riittävyydestä.